FANDOM

Inteligentny pies” – drugi odcinek pierwszego sezonu serialu „Rick i Morty”. Amerykańska premiera miała miejsce 9 grudnia 2013 roku na kanale Adult Swim, natomiast polska premiera odbyła się 27 sierpnia 2016 roku na platformie Netflix.

Opis Edytuj

Rick chce sprawić, aby Pimpek stał się mądrzejszy, ale pomysł nie do końca wypala. Rick i Morty wkradają się do umysłu nauczyciela matematyki Morty’ego.

Streszczenie Edytuj

To streszczenie odcinka/komiksu jest niekompletne.
Drawing Pen.png

Obsada Edytuj

Główne role

Gościnne role

Drugoplanowe role

Występy Edytuj

Postacie Edytuj

Główni bohaterowie Edytuj

Poboczni bohaterowie Edytuj

Lokacje Edytuj

Śmierci Edytuj

Transkrypt Edytuj

Green Portal.png Osobny artykuł: Inteligentny pies/Transkrypt

Cytaty Edytuj

Cytaty opisywane w tym artykule, nie są dostępne, gdyż odcinek nie został wyemitowany w wersji polskiej.
Po premierze prosimy o uzupełnienie i poprawę brakującej sekcji.
Forum.png

Ciekawostki Edytuj

Błędy Edytuj

  • Rick stwierdził, że „jeśli zginiesz w czyimś śnie to umierasz na prawdę”. Gdy Rick i Morty uciekali ze snów, Strach Terry zabił śpiewającą dziewczynkę i Centaura w ich snach, ale oboje nie zginęli tylko obudzili się. Możliwe, że Rick powiedział to, aby utrzymać Morty'ego w skupieniu. Możliwe jest również, że wspomniane powyżej osoby nie umarły, ponieważ nie były prawdziwe, a były wytworami wyobraźni.

Odniesienia kulturowe Edytuj

  • Angielski tytuł tego odcinka, „Lawnmower Dog”, jest odniesieniem do filmu „Kosiarz umysłów” (ang. „The Lawnmower Man”), w którym naukowiec obdarowuje upośledzonego umysłowo ogrodnika niezwykłą inteligencją.
  • Koncepcja podróży Ricka i Morty'ego do snu pana Goldenfolda, a następnie do snów postaci występujących w tym śnie, jest odniesieniem do filmu „Incepcja”.
  • Erotyczny sen pani Placuszek o imprezie, na której wszyscy noszą maski jest odniesieniem do filmu „Oczy szeroko zamknięte”.
S1E2 dogs playing poker.png

Psy w egzoszkieletach grające w pokera

  • Jedna ze scen przedstawia grupę psów grających w pokera, co nawiązuje do słynnej serii obrazów zatytułowanej „Psy grające w pokera”.
  • Jerry tłumaczy, że scena pożegnania Pimpka i Morty'ego jest podobna do zakończenia filmu „Żółte psisko”.
  • Świat zamieszkały przez inteligentne psy wspomniany przez Morty'ego, a także wypowiedź Ricka na końcu odcinka jest nawiązaniem do świata stworzonego przez Justina Roilanda w pilocie serii „Dog World”.
    • Rick omyłkowo nazwał Pimpka „Pupek”. W oryginalnej wersji językowej nazywa go „Ruffles”, co miało być imieniem głównego bohatera „Dog World”.

Oglądalność Edytuj

  • Oglądalność w USA w milionach wynosiła 1,51.[1]

Galeria Edytuj

Kliknij tutaj, aby zobaczyć galerię obrazów dla Inteligentny pies.
Kliknij tutaj, aby zobaczyć galerię obrazów.

Przypisy Edytuj

Zobacz też Edytuj

VE Odcinki pierwszego sezonu serialu „Rick i Morty
Pilot” • „Inteligentny pies” • „Park wnętrzności” • „Naga prawda” • „Skrzynka z Meeseeksami” • „Eliksir miłości” • „Bobas z innej planety” • „R jak Rick” • „Idź do diabła” • „Bliskie spotkania Rickowego stopnia” • „Ryzykowna gra

Więcej z Fandomu

Losowa wiki